søndag 2. januar 2011

The Lost Kids of Nairobi



Nå er vi i Nairobi! Reisen hit gikk som smurt uten noen forsinkelser, bagasjeforsvinnelse eller visumnektelse. Vi ankom "hotellet" sent på kvelden etter en farefull ferd på feil side av veien, bak sota vinduer. Vi bor i landlige omgivelser, et godt stykke utenfor Nairobi sentrum. Folka her er veldig hyggelige og hjelpsomme, noe som er betryggende siden vi føler oss litt bleike og forlatte. Det er kort avstand til nærmeste kjøpesenter, ifølge de lokale... Så dagen i dag bestod i hovedsak til å utforske nærmiljøet.
På kjøpesenteret kjøpte vi blant annet eksklusiv kiwi. Siden vi er i Afrika tenker man jo at alt er superbillig, MEN plutselig sto vi med den dyreste kiwien noen sinne i hendene. God var den likevel!
Resten av dagen har vi brukt på afriklimatisering med kortspilling og fruktspising i bakgården. Her så vi turens første eksotiske dyr: en apekatt på telefonlinjen! 

Her er noen bilder av turen så langt:

Nyttårsaften i leiligheten til Gunnhild  

Klare for avreise, etter dobesøk på Gardermoen 
På vei til kjøpesenteret. 

Kiwien og resten av frukta.
Kortspill i hagen, Line var best!            


Vi har forresten glemt å introdusere vår nye reisekamerat! Han har dessverre ikke fått noe navn enda, stakkar.   
"Hei, har du et navn til meg?"

9 kommentarer:

  1. Dette høyres særs bra ut :D
    Eg føresler Linus ;)

    SvarSlett
  2. det var fine bilder.
    Eg føresler at legomannen skal heite Lime ;)

    SvarSlett
  3. Flott blogg! Gleder meg til å henge med videre her fra "innerst i gangen" på regionalplan...:-) Ha det kjekt videre Line & co!!

    SvarSlett
  4. Godt å hørra at alt har gotd bra så langt!
    Fortsett me bloggingå, eg glede meg t kvert innlegg!

    SvarSlett
  5. navneforslag: Reisende Mac (fragleberget) :) kos dikka masse!

    silje s

    SvarSlett
  6. Hei!

    Fint å se at dere koser dere!

    Gjengen på Hauabjør og jeg foreslår at reisekameraten skal hete Max!

    Klem fra Siri-Mam

    SvarSlett
  7. Kan fortelle at vi her i huset fekk SMS frå Lina i dag. Dei er utan nett, men sekken er pakka og klar for Kilimanjaro i morgon:) GOD TUR!

    SvarSlett
  8. Hei!

    Sjefen i Austmannsvegen 7 foreslår: Sirius!!
    Når kommer neste blogginnlegg?

    SvarSlett